Iako je važno identifikovati probleme sa viljuškarom čim se pojave kako bi se smanjio zastoj i sprečila dalja šteta, njihovo otkrivanje nije uvek jednostavno. Evo tri najčešća popravke iz oblasti održavanja viljuškara:
1. Problemi sa stubom:
- Prvo proverite nivo hidrauličkog ulja.
- Zatim proverite dizalicu (lanac).
Pošto je stub centralno mesto kontrole viljuškara, važno je prilikom pregleda obratiti pažnju i na druge manje popravke. Takođe, ovo će vam pomoći da kasnije izbegnete veće probleme.
Uobičajeni problemi sa stubom na koje treba obratiti pažnju:
- Nepodizaje ili spušta se neispravno
- Brzina dizanja nije dovoljno brza
- Trza kod dizanja i spuštanja
2. Problemi sa upravljanjem:
Održavanje funkcije upravljanja je bitno i za sigurnost i za efikasnost.
- Čudni šumovi pri skretanju mogu ukazivati na rđu u mehanizmu upravljanja ili hidrauličke probleme.
- Prvo proverite nivo i konzistenciju tečnosti za upravljanje.
- Ako je nivo tečnosti nizak, pokušajte dodati još. Ako je tečnost gusta i lepljiva, zamenite je potpuno.
Uobičajeni problemi sa upravljanjem na koje treba obratiti pažnju:
- Istrošen/labav sigurnosni ventil
- Istrošeni zupčanici
- Neuravnotežen točak
- Nisk nivo tečnosti za upravljanje
3. Problemi sa paljenjem:
Način rešavanja problema sa paljenjem zavisi od toga na šta se vaš viljuškar pokreće. Mi imamo delove za elektro viljuskare, delove za gasne i delove za dizel viljuškare.
Rešavanje problema kod električnog viljuškara:
- Proverite nivo napunjenosti baterije. Ako se vaš viljuškar ne pali, proverite kada je poslednji put bio punjen.
- Testirajte svetla, kočnice i druge pomoćne funkcije. Ako ne rade, pokušajte napuniti bateriju ili je zameniti.
Rešavanje problema kod viljuškara sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem:
- Proverite starost goriva. Da li je gorivo dugo stajalo u rezervoaru? Staro gorivo može usporiti paljenje viljuškara.
- Proverite curenje goriva. Da li miris goriva jače miriše nego obično? To bi moglo značiti da vam viljuškar curi.
- Proverite nivo ulja. Neki viljuškari dozvoljavaju otvaranje ventila za gorivo samo kada ima određena količina ulja u motoru.
- Proverite bateriju. Ako ste proverili korake od 1 do 3 i još uvek ne možete da ga upalite, proverite da li je baterija potpuno napunjena.
- Proverite nivo rashladne tečnosti. Zagušen hladnjak ili nedostatak rashladne tečnosti može dovesti do pregrevanja viljuškara i sprečiti njegovo ispravno paljenje. Očistite hladnjak ili dodajte rashladnu tečnost ako je potrebno. Ako je vaše hladnjak jako zarđao, možda je vreme da ga zamenite.